تولید پارچه مبلی ایرانی امروزه با روند رشد خوبی به کار خود ادامه داده است.

که با توجه به چنین موضوعی می توان در بازار این محصول به صورت گسترده فعالیت نمود.

در خرید مبل اولین چیزی که توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند نوع پارچه ی آن مبل و طرح و رنگ آن می‌باشد.

خرید پارپه اویاز، کتان، مخمل، مازراتی و … نیاز به توجهات خاصی دارد.

چرا که پارچه ی مبلی علاوه بر اینکه باید طرح و رنگ جذابی داشته باشد بایستی از جنس و کیفت مطلوبی برخوردار بوده و قابلیت شستوشوی راحت را داشته باشد.

جنس و کیفیت پارچه ی مبلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به شرح مختصر آن خواهیم پرداخت.

تولید و بافت انواع پارچه مبلی ایرانی

خرید پارچه مبلی

خرید پارچه مبلی در طرح های مختلف از طریق این مجموعه برای مخاطبان فراهم شده است.

شما نیز می توانید برای خرید واطلاع از قیمت ها با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

پارچه های مبلی در انواع جنس های مختلف از جمله کتان، چرم، گلیم، اویاز، ساتن، آدریانا و موسکو می باشد که بسته به سلیقه و دکوراسیون منزل شما می‌تواند انتخاب شود. در خرید پارچه ی مبل بایستی دقت لازم  را جهت انتخاب پارچه ای با جنس مناسب داشته باشیم چرا که به خاطر استفاده‌ی مکرر از مبل در صورت استفاده از پارچه ای بی کیفیت با گذشت زمان کوتاهی ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهد.

در این قسمت می خواهیم چند مورد از پارچه های مبلی را معرفی کرده و مزایا و معایب آن را ذکر کنیم.

  1. پارچه ی کتان: طرح های منحصر به فرد و زیبا با کیفیت بالا و در رنگ های چشم نواز و زیبا با قابلیت شستوشو به طوری که در مقابل شستوشو تغییر رنگ نمی‌دهند؛ مناسب برای انواع مبلمان های راحتی و ال مانند. پارچه های کتان در کشور با کیفیت بالا تولید و حتی به کشور های همجوار هم صادر می‌شوند. از معایب این پارچه ها خشک بودن آن نسبت به سایر پارچه ها می‌باشد.
  2. پارچه مبلی مخملی:این نوع پارچه زیباترین و پرطرفدارترین پارچه ی مبلی می‌باشد. هیچگاه قدیمی نمی‌شود و به لحاظ بافت از کیفیت بالا و به لحاظ رنگ‌ از تنوع زیادی برخوردار است. تراکم بالا در این پارچه نشان دهنده ی کیفیت بالای این نوع پارچه است.
  3. پارچه ساتن: تنوع بسیار بالا و جذابی در طرح و رنگ دارند اما به خاطر چروک شدن و لک شدن زیاد معمولا به عنوان پارچه ی مبلی کمتر استفاده می‌شود.
  4. پارچه مبلی چرم: پارچه چرم از الیاف طبیعی ساخته شده است و برای مبلمان از راحت ترین نوع پارچه هاست؛ چرا که تمیز کردن آن ها بسیار راحت است. فقط چربی ها به راحتی از روی آن پاک ‌نمی‌شود. از دیگر معایب این پارچه این است که از آن جایی که هوا را عبور نمی دهد باعث عرق کردن هنگام نشستن بر روی آن می‌شود. این پارچه بیشتر در مبل های ادارات استفاده می‌شود.
  5. پارچه مبلی گلیم: این نوع پارچه از بافت ضخیمی تشکیل شده است و به خاطر طرح و رنگ زیبای آن این روز ها مورد پسند خیلی ها می‌باشد. دارای طرح های شلوغ و رنگ های متنوع می‌باشند و لکه ها را خیلی کمتر از سایر پارچه ها نشان می‌دهد.
  6. پارچه مبلی مازراتی: تاحدودی شبیه به پارچه ی مخمل است. در بافت خود دارای پستی و بلندی است یعنی بافت برجسته دارد که پس از مدتی این برجستگی ها می‌خوابد. به لحاظ رنگ‌بندی نیز این پارچه تنوع خوبی دارد و به راحتی می‌توان متناسب با سلیقه ی خود و دکوراسیون منزل رنگ‌ مورد نظر خود را پیدا کنید. عیب این پارچه تولید گرمای زیاد است که در هوای گرم آزار دهنده می‌باشد.
  7. پارچه‌ مسکو: پارچه مسکو با ظاهری به زیبایی چرم اما پارچه ای می باشد. پس مشکل عرق کردن هنگام نشستن روی مبل چرم را حل کرده است‌. این پارچه گرماژ بالایی دارد و در نتیجه از کیفیت خوبی برخوردار است. حالتی مخملی دارد که به آن نرمی خاصی می‌دهد. به علاوه از رنگ بندی متنوعی نیز برخوردار است
  8. پارچه رومبلی نخی: از متنوع ترین پارچه های رو مبلی می باشد. این پارچه بسیار نرم و بادوام است و بیشتر برای ساخت مبل راحتی به کار می رود. شستوشوی راحتی دارد و با کمک یک پارچه و شوینده ها لکه گیری می‌شود‌. در برابر سایش مقاومت بالایی دارد. از معایب آن مقاومت پایین در برابر نور آفتاب و اشعه ماوراء بنفش است به طوری که رنگ خود را از دست می دهد. به علاوه بخاطر طبیعی و نخی بودن زود چروک می‌شود.
  9. پارچه رومبلی نانو: در میان پارچه های رومبلی پارچه های نانو نوآوری و خلاقیت بیشتری نسبت به سایرین دارند و از سری پارچه های جدید می باشند. از مزایای آن می‌توان به ضد آب بودن، ضد لک بودن، ضد حریق بودن،آنتی باکتریال بودن اشاره کرد. به علاوه داشتن بافتی نرم و راحت از دیگر مزیت های آن است.
  10. پارچه رومبلی پشمی: به خاطر گرمای آن محبوبیت زیادی در مناطق سردسیر دارد. این پارچه ها علاوه بر فصول سرد به خاطر سبکی در فصول گرم هم طرفداران خود را دارد. از مزایای آن می توان به لطافت، مقاومت در برابر چروک شدن، استحکام بالا در برابر پارگی اشاره کرد. پارچه رومبلی پشمی برای کسانی که فرزند خردسال و یا حیوان خانگی دارند گزینه ی مناسبی است.

توضیح کلی در مورد پارچه اویاز

توضیح کلی در مورد پارچه اویاز تولید پارچه های مبلی مرغوب در کشور های چین و ترکیه انجام می شد.

پارچه رومبلی درجه دو از جنس پلی استر در عرض ۱۴۳ سانتی متر با نام تجاری اویاز در چین تولید می شود.

این پارچه در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار عرضه شده به طوری که از استحکام  و مقاومت بالایی در برابر ضربه و لک شدن برخوردار است و می‌تواند انتخاب مناسبی جهت رو مبلی، روتختی، پالتو زنانه و …باشد.

موارد کاربرد پارچه اویاز چیست؟

موارد کاربرد پارچه اویاز چیست؟ پارچه اویاز از استحکام بالایی برخوردار است در نتیجه می تواند در موارد مختلفی استفاده شود.

یکی از مهم ترین کاربرد های آن رو مبلی می باشد که ویژگی های آن نیز بسیار متناسب با این کاردبرد می‌باشد.

از سایر کار برد های این پارچه ی پلی استری استفاده جهت دوخت روکش برای اثاثیه منزل می باشد.

شستوشوی آسان این پارچه این مزیت را  به آن می دهد‌‌. به علاوه این پارچه زیبا به عنوان رو تختی نیز استفاده می‌شود.

همچنین می تواند جهت دوخت البسه ی پاییزی و زمستانی به کار برده شود.

عوامل موثر در کیفیت پارچه اویاز

عوامل موثر در کیفیت پارچه اویاز رومبلی اویاز که از جنس پلی استر می‌باشد بسیار بادوام است و در برابر مواد شیمیایی و میکرو ارگانیسم ها مقاومت بالایی دارد.

این نوع پارچه چروک نمی‌شود و نرم و راحت است. مقاومت قابل توجهی در برابر سایش دارد.

در هنگام شستوشو رنگ خود را از دست نمی دهد.

این پارچه شکل خود را حفظ کرده و می‌تواند انتخاب مناسبی برای رو مبلی باشد.

مزیت های بالای آن باعث می شود که فروش این پارچه رونق بالایی داشته باشد.

خرید پارچه اویاز با تخفیف ویژه

خرید پارچه اویاز با تخفیف ویژه پارچه ی پلی استری با نام تجاری اویاز یکی از پرطرفدار ترین پارچه ها جهت مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر شما قصد خرید پارچه اویاز را دارید می توانید از طریق مراجعه ی مستقیم به مرکز فروش پارچه اویاز به صورت عمده آن را خریداری کنید و از تخفیف ویژه ی خرید عمده پارچه اویاز بهره مند شوید.

اگر می‌خواهید قیمت پارچه اویاز را بدانید می توانید از طریق سایت معتبر این مجموعه از قیمت و همچنین تنوع رنگ آن نیز مطلع شوید.

به علاوه می توانید از طریق سفارش اینترنتی علاوه بر کاهش هزینه های رفت و آمد از تخفیف ویژه ی فروش جدیدترین پارچه ها برخوردار شوید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *