در بازار ایران، مخصوصاً مرکز فروش انواع پارچه مبلی در تهران، انواع پارچه مبلی وارداتی از چین و ترکیه عرضه می‌شوند. آیا قیمت واردات و تعرفه های گمرکی تاثیر چندانی بر قیمت نهایی پارچه های وارداتی دارند؟

در ایران کارخانه های بسیاری در زمینه تولید انواع پارچه مبلی فعالیت دارند. اما متاسفانه اکثر خریداران ترجیح می‌دهند که پارچه های وارداتی از چین و ترکیه را خریداری نمایند. به گفته برخی از فروشندگان حدود ۵۰ درصد از پارچه های موجود در هر فروشگاه ایرانی است. اما به علت عدم استقبال آنها را با نام پارچه های وارداتی از چین و ترکیه به فروش می‌رسانند. واردات پارچه مبلی از این دو کشور بسیار آسان است. شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. کشور چین در عرصه تولید پارچه مبلی نیز مانند سایر محصولات بسیار موفق عمل کرده است. امروزه در بازار ایران انواع پارچه از جنس مخمل جیر چرم و کتان با برندهای چینی رقیب جدی تولیدات ایرانی به شمار می‌آیند. در این بین قیمت پایین پارچه مبلی وارداتی از چین یکی از عوامل مهم علاقه مردم به انتخاب و خرید آنها است.ممکن است زمانی که برای خرید پارچه مبل می‌روید برای خیلی ها از شما این سوال پیش بیاید که پارچه مبل ایرانی بهتر است یا پارچه مبل چینی و یا پارچه مبلی دیگه ؟

پارچه مبلی نیز همانند باقی وسایل و کالاهای دیگر دارای انواع مختلف می‌باشد. ما می‌توانیم آن را متناسب با دکوراسیون و چیدمان منزلمان انتخاب کنیم. البته مهم ترین نکته انتخاب پارچه مبل کیفیت آن می‌باشد. زیرا به علت استفاده فراوان ممکن است به مرور زمان خاصیت خود را از دست دهد. اگر جنس پارچه مبل خوب نباشد بعد از گذشت زمانی زیبایی و جلوه خود را از دست خواهد داد.

 

تفاوت عمده پارچه مبل چینی با ایرانی

 

تفاوت عمده پارچه مبل چینی با ایرانی

زمانی که ما به خرید مبل می‌رویم اولین چیزی که چشم ما را می‌گیرد نوع پارچه مبل آن است. پارچه از مهمترین اجزای مبل است. پارچه دورس ما باید از زیبایی و کیفیت بالایی برخوردار باشد. که البته جنس پارچه مبل به عوامل مختلفی بستگی دارد. البته قیمت پارچه مبلی نیز در انتخاب آن می‌تواند تاثیر داشته باشد. پارچه مبل چینی در بازار مبل پاسدار بسیار فراوان است. زیرا پارچه مبلی چینی در مدل های مختلف با قیمت های مناسب برای فروش به بازار وارد شده است. معمولاً تشخیص اینکه چه پارچه مبلی برتری دارد نسبت به بقیه کار نسبتا مشکلی می‌باشد. اما باید این را بدانیم هر پارچه‌ مبلی که فروش بیشتری داشته باشد نشان دهنده استقبال بالای مردم از آن نوع پارچه مبلی می‌باشد. ما در اینجا به عواملی که در کیفیت پارچه مبلی چینی بستگی دارد اشاره می‌کنیم. در چین نیروی کار ارزان وجود دارد. همچنین قیمتهای کالا در چین ثابت می‌باشد.  در تولید محصول مورد نظر نیز دقت می‌کنند. بیشتر محصولات آنها در تولید عمده با توجه به نیاز همه مشتریانشان می‌باشد.

 

در اینجا به انواع پارچه مبل اشاره می‌کنیم

 

  1. پارچه مبل مکث
  2. پارچه مبلی بوگاتی
  3. پارچه مبلی شاتل
  4. پارچه مبلی چرم
  5. پارچه مبلی جیر
  6. پارچه مبلی مخمل
  7. پارچه مبلی ساتن
  8. پارچه مبلی مازراتی
  9. پارچه مبلی پورشه

 

که هر کدام از این نوع پارچه مبلی ها دارای خصوصیاتی می‌باشند و هر کدام از آنها برای یک مورد به کار می‌رود.

معیار های انتخاب پارچه مبل چینی

 

معیار های انتخاب پارچه مبل چینی

انتخاب پارچه که در رنگ ها و طرح های متنوع طراحی و تولید شده است کار نسبتا مشکلی می‌باشد . برای این کار باید از قبل اطلاعاتی را راجب پارجه ها داشته باشیم. ظاهر پارچه دارای انواع مختلفی است. علاوه بر ظاهر پارچه مبلی جنس پارچه نیز دارای انواع مختلفی می‌باشد. برای انتخاب پارچه مبل می‌توانیم هر نوع پارچه مبلی را بگیریم. به طور مثال برای مبلمان های استیل و سنتی بهتر است پارچه سلطنتی انتخاب کرد. برای مبلمان های راحتی بهتر است از پارچه های مخمل استفاده نمود. همچنین برای مبلمانهای ال شکل بهترین گزینه پارچه چرمی می‌باشد.

برای انتخاب پارچه مبل و تشخیص کیفیت آن بهتر است به محل دوخت پارچه نگاه کنید. اگر در محل دوخت پارچه سوراخ های ریزی را مشاهده کردید بدانید که پارچه مبل خوبی را انتخاب نکرده اید. یا پارچه مبل را بکشید اگر تحت فشار به این صورت درآمد باز نشان دهنده این است که تراکم خوبی ندارد. حتی از روی وزن پارچه نیز می‌توان تشخیص داد که پارچه ما پارچه مبل خوبی هست یا نه زیرا وزن بالا نشان دهنده تراکم بالا می‌باشد.

 

موارد استفاده از پارچه مبل چینی

 

موارد استفاده از پارچه مبل چینی

خرید پارچه مبلی از کارهای روزمره ما نمی باشد که ما هر روزه با آن سر و کار داشته باشیم. بنابراین برای خرید آن باید اطلاعات کافی را داشته باشیم. پارچه مبل از مهم ترین قسمت هر مبل می‌باشد که باید قبل از خرید پارچه مبل نوع کاربری آن را مشخص کنیم تا بتوانیم راحت تر تصمیم بگیریم. برای خرید پارچه مبل باید به نوع رنگ آن نیز توجه کرد زیرا رنگ همانند کیفیت تاثیر گذار خواهد بود. باید رنگ پارچه را متناسب با نوع مبلمان و دکوراسیون منزل انتخاب کرد. رنگ های ترکیبی طرفداران بیشتری دارد. اگر فضای داخلی خانه شما کوچک می‌باشد می‌توانید از پارچه هایی که دارای بافت درشت هستند استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان بدهد. اگر فضای خانه شما بزرگتر باشد می‌توانید از پارچه های بافت ریز یا کوبیده مانند مخمل استفاده کنید تا بتوانید دکوراسیون داخل خانه را بهتر نشان بدهید.

همچنین پارچه مبل های با گلهای درشت و شکل های هندسی علاوه بر اینکه فضای خانه را زیبا میکند خانه را بزرگتر نیز نشان می‌دهد. در این بین کسانی هستند که نسبت به پارچه مبل ها الرژی و حساسیت دارند زیرا به دلیل جذب مواد و آلودگی ها می‌تواند باعث آلرژی شود. این افراد میتوانند از مبل چرمی استفاده کنند زیرا علاوه بر ضد این که است دارای ظرافت و شیک بودن خاصی می‌باشد. باید این را در نظر داشت که نقطه مهم دیگر تناسب نقش و طرح و رنگ آن با دکوراسیون داخل خانه می‌باشد که مبلمان در آنجا قرار می‌گیرد.  شما باید بدانید که هیچ گاه نباید یک پارچه مبل با طرح های بزرگ و شلوغ را برای یک اتاق کوچک به کار ببرید. برای مکان هایی که رفت و آمد زیاد می‌باشد شما باید پارچه مبلی با دوام و مقاومت بالا انتخاب کنید.

 

مرکز خرید پارچه مبل چینی در ساری

 

مرکز خرید پارچه مبل چینی در ساری

برای خرید پارچه روتختی شما میتوانید به صورت عمده و یا جزئی اقدام کنید. می‌توانید بصورت عمده از ما خریداری کنید. اما نوع جزئی آن بیشتر برای مکانی مثل خانه و اداره یا محل کار می‌باشد. در ساری فروش عمده انواع پارچه مبل با قیمت های مناسب امکان پذیر می‌باشد همچنین آن را به سراسر کشور ارسال می‌کنند. البته برای خرید پارچه مبلی شما می‌توانید به صورت اینترنتی آن را از ما خریداری کنید.

 

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

‫0/5 ‫(0 نظر)

2 دیدگاه

  • سلام و عرض ادب خدمت شما
    بابت مطالب مفید و باارزشتون ممنونم و از اینکه سعی میکنید خرید خوبی داشته باشیم هم ممنون.
    من همیشه فکر میکردم محصولات چینی بی کیفیت هستن ولی از سایت شما متوجه شدم برای همه محصولات صدق نمیکنه.
    باتشکر

  • سلام اگه فیلم های چینی و کره ای رو دنبال کرده باشید همیشه از پارچه های ابریشمی کتان نخی و … زیاد صحبت و حتی تجارت میکنن چون در زمینه تولید پارچه مهارت خوبی دارن . نظر شخصی بنده این هست که برای مبل ها از پارچه های چینی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *